eyes nose lips

みなさんおなじみのbigbang,

Taeyangの超有名曲、eyes nose lips。

この曲のlydea peakさんのcover

 

最近毎日のように聞いてます。

好きすぎて自分で和訳してみました。

 

 

You ain't even really gotta lie

あなたゎもう嘘すらつかない。


I just need you to say good bye

もうさよならを言わなくちゃ。


Then I'll really let you go and you'll never see me

私は本当にあなたを手放して、

あなたはもう二度と私をみることゎないわ。


So just stop wasting my time

これ以上は時間の無駄だから、やめましょう。


I'll never come around you again no more

もう二度とあなたに会うことはない。


This will be the end now just shut that door

もう完全に終わり、幕を閉じるの。


But you'll miss me everyday

でも、あなたはこれからわたしを毎日恋しがるでしょう


So hurt in every way

そしていろんな意味で傷つく。


It will probably make you wanna go and drive yourself insane

あなたはきっと、これから狂ったように行動していくの。


You could've had it all but you broke my heart

私たちはうまくいって、すべてを手に入れられたのに、あなたはわたし傷つけた。


And now I gotta do what I do

私はもうあなたとはいられない。自分のことをしなくては。


You know you always bring out the best in me
But you played me for a fool

あなたはいつだって、最高の私を引き出していたのに、私を弄んだの。


Why you do that babe

どうして、あなたは。


It doesn't have to be this way

私たちはそうあるべきではないの。


But there's no way I could stay

私はこのままではいられない。


And your eyes, nose, lips
It haunts my memory I can't forget you if I tried

あなたの目、鼻、口

私の記憶の中ですべて広がってどんなに頑張っても忘れられない。


I wanna believe in your lies

私はまだあなたの嘘を信じたがってる。


And your eyes, nose, lips

あなたの目、鼻、口


It haunts my memory I can't forget you if I died

私の頭いっぱいに広がって、きっと私が死んでもあなたが頭から消えてくれることはない。


Feels like I'm losing my mind

心をなくしたみたい


Tired and tired I'm so done

やれることはすべてやった。疲れはてたわ。


Before you wake up I will be gone

あなたが起きる前に、私はあなたから去る。


No more sitting home alone

もう家でひとりであなたを待つことはない。


Or waiting for your phone call

あなたの電話を待つこともない。


You don't deserve my love

だからもうあなたに裏切られることはもうない。

 

Now you can go look for that girl next door

これからあなたは私ではない、次の女をさがしに行く。


'Cause you ain't the one I can call my own

あにたは私が電話をかけてもいい相手ではなくなったのね、


I know you'll miss me everyday

でも、私はあなたが毎日のように私を恋しがって、


So hurt in every way

傷ついて


It will probably make you wanna go and drive yourself insane

狂ったようにどこかへいく。


You could've had it all but you chose her

私たちはすべてを手に入れられたのに、

あなたは彼女を、選んだわ


And now I gotta find someone knew

私も誰か他のひとを探さなくては。


You don't even know you had the best in me
Now who looks like a fool

あなたは私の中で一番だったの

 


Why you do that babe

どうしてこんなことをするの。


It doesn't have to be this way

こんな風であるべきではない。


But there's no way I could stay

私の居場所がなくなっていく。


And your eyes, nose, lips

あなたの目、鼻、口


It haunts my memory I can't forget you if I tried

忘れたくても忘れられない。


I wanna believe in your lies

私はまだあなたの嘘を信じたがってる


And your eyes, nose, lips

あなたの目、鼻、口


It haunts my memory I can't forget you if I died

私が死んでも忘れることはない。


Feels like I'm losing my mind

心を私はなくしたの。


I wish that I can make it all just go away

すべて忘れるように、私は願うの


But it seems like there's no way I can escape

でもあなたの記憶から逃げられる術はないみたい。


Thought that I'd be okay

それでもいいの


If I never have to see your face again

あなたの顔を二度とみる日が来なくても。


your eyes, nose, lips

あなたの目、鼻、口


It haunts my memory I can't forget you if I died

私の記憶のすべてを埋め尽くす。

私が死んでも、あなたを忘れられることはないの。


Feels like I'm losing my mind

私は心をなくしたみたい。